Möt Alucroms medarbetare Alexander Bladh

Fem snabba frågor till Alexander Bladh

Med över 17-års erfarenhet i byggbranschen har Alexander arbetat inom flera områden, främst glasbranschen, fog, lås och beslag samt Rope Access. Genom åren med olika roller, från montör och arbetsledare till kalkylator, projektledare, operations manager och verksamhetschef. Bredden av olika arbetsuppgifter har gett Alexander en helhetsförståelse för hur ett projekt formas och genomförs – från idé och planering till färdigt resultat.
”Jag brinner för att skapa smidiga processer, hitta effektiva lösningar och leverera projekt med kvalitet i varje steg och det kan jag göra här hos Alucrom”, säger Alexander Bladh.

Vad var det som fick dig att välja Alucrom?

När jag såg Alucroms annons där det söktes en projektledare blev jag nyfiken och ville veta mer om jobbet men även Alucrom som företag. Jag besökte hemsidan och läste på om Alucrom, projekten och visionen. Jag kände snabbt att det här är intressant - en arbetsplats jag verkligen skulle kunna trivas på.

Vad är det bästa med att jobba här?

Det bästa skulle jag säga är kollegorna. Vi är ett väldigt gott gäng, där alla stöttar och hjälper varandra, vilket skapar en positiv stämning och arbetsmiljö.

Hur skulle du beskriva Alucroms företagskultur med tre ord?

Hållbarhet - både som företag och arbetsgivare, ständig utveckling och kundfokus.

Vilka delar av ditt arbete uppskattar du mest?

Variationen, att det ena projektet inte nödvändigtvis alls är det andra likt.
Jag uppskattar även frihet under ansvar. Jag får verkligen friheten att styra och lägga upp mitt arbete och planering på sitt eget sätt.

Hur var den första tiden på jobbet?

Min första tid var väldigt givande och bra. En tydlig och strukturerad introduktion, genomgång av både system och arbetsmetoder. Det gjorde att jag snabbt fick en god förståelse för företaget, verksamheten och min roll som projektledare.